FŐOLDAL FÓRUM ELÉRHETŐSÉG LINK KARBANTARTÁS TÖRTÉNELEM KÁRPIT FACELIFT LIMITÁLT

TÖRTÉNELEM


A mi kis történetünk 1990-ben kezdődött, amikor a Tokyo-i autószalonon bemutatták a Mazda gömbölyű kisautó-tanulmányát. A prototípus 1990 novemberére lett szériaérett.


Európai közönség először 1990. őszén Genf-ben láthatta a kis 121-es Mazda-t. 3 féle motorral került forgalomba (1,1 8v SOHC karburátoros 39kw/53Le; 1,3 16v injektoros SOHC 39kw/53Le, 54kw/73Le; 1,5 16v SOHC injektoros 66kw/89Le-főleg Japánban és Ausztráliában)

VIDEÓ


Nagyon formabontó volt akkoriban az első igazán gömbölyű autó, amikor a szögletes volt a divat.

A prototípus dizájnján csak minimális változásokat eszközöltek.


1990. 11. 8-án készült el az első eladott mazda 121 DB (JMZDB12A2-00100037)


EURÓPAI PIACON:


Ráncfelvarrás előtti: (alvázszám12. jegye 1)

ismertetőjegyek: Mazda felirat a díszrácson, motorteőn nincs embléma, kisméretű (kb 1,5l) ablakmosó tartály a generátor fölött, fehér belső visszapillantó tükör (1993-ban lehet már fekete), műszerfal kábelkötege 2 csatlakozós (nem kompatibilis a ráncfelvarrottal) csomagtérajtón csak Mazda felirat és 121 felirat, króm embléma NINCS!


Az alapfelszereltség része volt a belülrőlnyitható csomagtartó, -tanksapka, színezett UV-szűrős üvegek, övfeszítők elöl, térképzseb az első ajtókon, állítható magasságú első biztonsági övek, teljes pótkerék (90mm-es lefogatócsavarral), 2 hangszórós rádióelőkészítés, bőr kapaszkodók (3db), kvarcóra, osztva (50-50%) dönthető fejtámlás hátsó ülés. Fekete lökhárítókkal, tükrökkel és kilincsekkel.

JMZDB12B2001..., motorvezérlő: B3C9 (39kw) low power


A következő szinten a felsoroltak mellett már két első elektromos ablak (vezető oldalán le-fel automata), központi zár, fordulatszámmérő, állítható magasságú kormány, 4 hangszórós rádióelőkészítés, színrefújt tükrök és lökhárítók (a kilincsek feketék) az alapfelszereltséghez tartoztak.

JMZDB12D2001..., motorvezérlő: B3D1 (54kw) normal power


A felszereltség csúcsán a CT (=Canvas Top =Cabrio Top) állt. A felsoroltak mellett elektromos vászontető (automata, hátulról is vezérelhető, három helyzetbe nyitható), csomagtérvilágítás tartozott a felszereltséghez.

JMZDB12D2001..., motorvezérlő: B3D1 (54kw) normal power


(Németországban mindegyiket lehetett elektromos ablak nélkül is kérni, valamint az egyes országokban bizonyos eltérés lehetett a felszereltségek között)


Rendelhető volt az automata (4 sebességes) váltó, elektromos fényszórómagasság-állítás, fényszórómosó, alufelni, sportkormány, spoilerszett

(tető-, csomagtérfedél-, első ködlámpa-)



A ráncfelvarrás előtti utolsó példány 1993. november 1-i (JMZDB12D2-00175193).


Ráncfelvarrás után: (alvázszám 12. jegye: 3)

ismertetőjegyek: Nincs Mazda felirat a díszrácson, motorteőn króm embléma középen, nagyméretű (kb 5l) ablakmosó tartály a motortér jobb elején, fekete belső visszapillantó tükör, műszerfal kábelkötege 3 csatlakozós (nem kompatibilis a ráncfelvarrás előttivel) csomagtérajtón a Mazda felirat és 121 felirat mellett króm embléma fönt középen!


1993 november 2-án gördült le a szalagról az első ráncfelvarrott példány (JMZDB12B2-00300013). Új kárpitok, dísztárcsák, emblémák, tárolórekeszes kvarcóra, jobb minőségű padló szőnyeg.


Magyarországra ebből is 3 felszereltségi szint került:


PRO: (1,3i 16v 53LE)

Központi zár, színezett UV-szűrős üvegek, oldalvédelem, egyben dönthető hátsó ülés, övfeszítő, állítható magasságú biztonsági övek elöl, 2 hangszórós rádióelőkészítés, mankókerék (65mm-es lefogatócsavarral), belülről nyitahtó tanksapka. Fekete lökhárítókkal, tükrökkel és kilincsekkel. Nincs kapaszkodó és kvarcóra.

JMZDB12B2003..., motorvezérlő: B3R5 (39kw) low power


SV: (1,3i 16v 73LE)

A felsoroltakon kívül: szervókormány, osztva (50-50%) dönthető hátsó ülések fejtámlával, tárolórekeszes kvarcóra, elektromos ablakok elöl, színrefújt lökhárító és tükrök, kilincs fekete, kapaszkodók, csomagtérvilágítás, térképzseb az első ajtókon, fordulatszámmérő, belülről nyitható csomagtérfedél.

JMZDB12D2003..., motorvezérlő: B3R6 (54kw) normal power


CT: (1,3i 16v 73LE)

A felsoroltakon kívül: ABS, elektromos automata vászontető, hátulról is vezérelhető.

JMZDB12D2003..., motorvezérlő: B3R6 (54kw) normal power


Rendelhető volt az automata (4 sebességes) váltó, elektromos fényszórómagasság-állítás, fényszórómosó, sport kipufogó, sport futómű, Mazda szőnyeg, alufelni, sportkormány, spoilerszett

(tető-, csomagtérfedél-, első ködlámpa-)



Az utolsó példány (JMZDB12D2-W0328622) 1998. 03. 12-én hagyta el a hiroshima-i gyárat.


Statisztika:


1990: 17.085 db

1991: 53.639 db

1992: 39.213 db

1993: 32.740 db

1994: 32.359 db

1995: n.a.

1996: n.a.

1997: n.a.

1998: n.a.